[abc80] Arduino (eller motsv) som kassettenhet?

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Fre May 24 00:38:39 PDT 2019

On 5/24/19 12:31 AM, H. Peter Anvin wrote:
> [...]

En variant emellan som jag själv var varit intresserad av att hacka med
är ESP-serien; ESP8266 och ESP32. Processor + Wifi + 4 MB flash + några
hundra K SRAM + USB på en färdig modul för ett par dollar på AliExpress.
ESP32 är 2x240 MHz och har mycket flexibel I/O; ESP8266 är den äldre
modellen och är inte lika flexibel, men är fortfarande långt
kraftfullare än AtMega.