[abc80] Arduino (eller motsv) som kassettenhet?

Erik Linder sm0rvv at gmail.com
Tors May 23 23:51:12 PDT 2019

Bra tips Peter, ska definitivt titta på din kod.

Men jag siktar ju på en annan metod än att läsa det som ljud.
Jag tänkte mig samma metod som Lars, d vs att läsa pulståget från ABC80n
som seriell data.
Därför har jag ingen ljudbuffer att falla tillbaka på, jag behöver läsa
Raspberryns GPIO-pinne i full fart. (Nåja så fort går det inte, men python
är långsamt.)

So far med några timmars labbande läser jag pulståget och hittar flankerna.
Men jag har nog slagit i kompetens-taket eller python-taket, jag hinner
inte göra det jag vill mellan flankerna.
Så igår började jag titta på C-libbet wiringPi, kanske gå över till C
istället?

Eller, Lars, så köper jag en Mega med SD-kort och oled så kan jag använda
din fina kod. Fast det är ju kul att labba själv samtidigt :-)

./Erik