[abc80] Arduino (eller motsv) som kassettenhet?

Göran Åhling goran at eadc.se
Tors May 16 04:23:44 PDT 2019

Ang bandspelaren:

Drivremmar av gummi, liksom tryckrulle av gummi som "drar fram" bandet
över tonhuvudet brukar vara det som torkar och lägger av!

Jag har inte exakt kollat i ABC -bandaren, men många andra...

Lycka till med elektronisk "i stället för", kanske vore ett alternativ
att använda en PC där man väljer vilket "band", och var på bandet det
skall vara spolat som skall vara framme när ABC-80:n drar i relät för
att börja spela?

MVH

Göran