[abc80] Ström/video-del ABC80

juhasz juhasz at abc.se
Tis Feb 26 04:53:52 PST 2019

I see. Glöm allt jag sa om -17 V... ;)

Om jag skulle göra det skulle jag nog använda en inverterkrets, t ex
74HCT14 (HCT för att få 5V-nivåer ut men TTL-nivåer in). Då skulle man
nog kunna koppla såhär

SYNC--->*---R1----\________Composite In
VIDEO-->*-->*--R2-/

Där >* är ett invertersteg och R1=1000 ohm, R2=470 ohm, enligt
https://playground.arduino.cc/Main/TVout

Videon inverteras inte, bara buffras, medan synken inverteras. Kanske
kan funka?