[abc80] ABCBus MYAB CP/M

Jörgen Westman joergen.westman at telia.com
Sön Feb 17 06:43:54 PST 2019

Hej,

Jag har nu fått 832 att fungera med ver 06 och UFDDOS, i alla fall läsning,
LIB i DOS samt laddning av program från imagen fungerar.

Men får inte CP/M att starta på den image jag gjort från CP/M skiva, kan
naturligtvis vara fel på imagen.

Ser i manualen att man kan stänga av minnes emulering för ABCBus genom att
koppla ihop RB1 RB0, var finns de på kortet? Jag lyckas inte hitta dem. Allt
minne för CP/M är ju internt i ABC80'n.

Hälsningar

Jörgen Westman