[abc80] Kompilera ABC Disk

Jörgen Westman joergen.westman at telia.com
Sat Feb 9 22:45:24 PST 2019

Hej Fredrik,

Jag har alltså tänkt göra en rutin som emulerar 832 floppy på port 44. Och
skapa ny kod som körs i ABCDISK kortet.

Borde bara vara att ändra lite i disk45_abc830.c och döpa om till
disk44_832.c och lägga till i projektet.
Eller fuska lite och låta den heta disk45_830.c

Nya beräkningar för cmd[3] (K3) och cmd[2] (K2) skall göras.

Vad jag förstår så skickar man inte sektor nummer i K3 för 832, istället är
bit 0 - 2 sektor inom kluster som är 1K stor ock bit 5 - 7 kluster inom
spår.

Adresseringen är beskriven i ABCBladet nr 2 1986.

Kanske går att bara länka efter att jag kompilerat min nya rutin. Objektkod
finns ju i Intermediate i original projektet.

Hälsningar

Jörgen