[abc80] abc80sim 3.3: nu ännu cassare...

hpa at zytor.com hpa at zytor.com
Ons Okt 31 08:20:11 PDT 2018

Så jag var uppe åt helsike försent i går kväll och släppte abc80sim 3.3. Den stora nyheten är förbättrad kassetthantering: om man inte har specifierat en fil på kommandoraden så tjuvkikar den i minnet för att klura ut om användaren har skrivit ett filnamn efter CAS:, och i sådant fall "råkar" ta fram rätt kassett... :)

Den kan också konvertera textfiler direkt nu, så man behöver inte kapsla in dem i ABC-format; det görs automatiskt (liknande abcwrite).

Inget skrivstöd än... och jag skulle gärna ha hjälp att porta PRx:-rommet till 800...