[abc80] ABC800 C och tangentbordsproblem

Anders Sandahl anders at abc80.net
Tis Okt 30 14:02:21 PDT 2018

Jag har använt dessa:
https://www.ebay.com/itm/Victor-9000-SIRIUS-1-Keyboard-repair-Foam-Pads-for-KeyTronic-Keyboards/121266887970

Ganska pilligt eftersom man måste återanvända folien och plastskivan i
toppen. Fungerar bra!

> https://texelec.com/product/foam-capacitive-pads-keytronic/
>
> Det är så nära orginal man kan komma och väldigt enkelt att byta ut.

Verkar mycket lovade men out-of-stock...

Ang ABC800C så ser man det är en sådan om hela botten är täckt av
kretskort. Det är två stycken dotterkort som sitter i tryckt i
processorkortet istället för ett.

/Anders