[abc80] ABC800 C och tangentbordsproblem

juhasz juhasz at abc.se
Mon Okt 29 14:01:06 PDT 2018

om du trycker ner en tangentpå ett isärplockat tangentbord ska skumpluppen sticka ut lite - annars kan det lätt bli så att tangenten inte funkar.
har själv letat efter renoveringslösningar för tangentbord... mitt senaste spår är minimöbeltassar från clas ohlson https://m.clasohlson.com/se/Möbeltassar/31-55
de små med 10 mm diameter är perfekta att limma ihop två och två. från en återvunnen kudde där plastskivan o metallfilmen separerats och skummet gnuggats bort sätter jag plastskivan på en tass o metallfilmen på en annan. sen limmar jag ihop filtändarna till en färdig kudde med barnens snabbtorkande pyssellim och ploppar tillbaka i tangentbordet... lite stummare känsla men borde vara betydligt tåligare än skum...
RobertSkickat från min Samsung Galaxy-smartphone.
-------- Originalmeddelande --------Från: rsignup at walker.st Datum: 2018-10-29  19:40  (GMT+01:00) Till: abc80 at abc80.org Rubrik: [abc80] ABC800 C och tangentbordsproblem
  Hej

  Jag har nyligen renoverat ett tangentbord, jag bytte alla kuddar och satte in
  nya från TexElec, dock när jag monterar tillbaka allt så är det ett gäng tangenter
  som inte funkar, resten funkar utmärkt. Tänkte kolla om nån här har sett det
  förut ?

  Ang. en ABC800C , kan man se nånstans på maskinen att det är en C och inte en
  M ? Har en ABC800 stående som jag köpte för några år sedan.

/Robert