40-årsjubileum?

Thomas Michanek thomas.michanek at comhem.se
Tors May 3 03:00:05 PDT 2018

I augusti i år är det 40 år sedan ABC80 lanserades.
Är det någon som vet om f.d. Luxor eller kanske Motala kommun har några planer
på något evenemang av något slag i samband med detta?
Eller om det kommer att publiceras någon skrift el.dyl. om detta?

Jag frågar eftersom jag har lite funderingar på att göra lite efterforskningar
och kanske skriva något själv om historien, personerna bakom o.dyl.
Jag är säker på att det redan gjorts vid tidigare jubileum (länkar någon?)
men jag har tankar på en egen twist kring detta.
Jag utlovar inget, men intresset finns där i alla fall.

/Thomas i Linköping