[abc80] CMDINT.SYS

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Tors Mars 29 04:30:15 PDT 2018

Japp, det är abs-format!

Jag kopierade cmdint.sys till c.abs på en tom skiva (i abcwin2). Tar man sen ut dosskivan o kör "c" får man en ny dosprompt. Går man sen till basic o skriver bye så händer inget, så ingen cmdint.sys finns i systemet.

Nu blev man ju lite sugen på att göra en egen dosprompt - bara att göra en abs-fil o sen döpa om den till cmdint.sys! ;)

Robert

Skickat från min Xperia™-smartphone från Sony

---- Thomas Michanek skrev ----