SD-kort-lösningen och ABC-bussen

Thomas Michanek thomas.michanek at gmail.com
Tors Mars 22 02:50:01 PDT 2018

Jag vet inte om detta redan har besvarats.
Kan man kombinera SD-kort-lösningen (ABCbus) med den "normala"
funktionen av ABC-bussen och dess kontakt?

Jag har förstått det som att om man kopplar in ABCbus-kortet
i ABC-busskontakten bak på ABC80, så kan man inte från kortet
koppla någon buss-kabel vidare till övriga enheter.
Kan man ha en expansionsbox el.dyl. inkopplad till ABC80 (eller 800)
och sedan installera ABCbus-kortet i en av dess busskontakter?
Finns det några andra sätt att kombinera ABCbus-kortet med
övriga enheter som använder ABC-bussen, t.ex. floppy-enheter?

/Thomas