[abc80] Högupplösningsgrafik på ABC806

Ola Andersson ola at organ.su.se
Tis Jan 30 14:33:24 PST 2018

Tack, den funkar, men jag får precis samma fel som bin2bac.pl.
Ibland får jag: No end-of-block marker
när jag försöker göra en .dsk-fil.
Kan ju vara nåt problem med doscopy också förstås.
Verkar som det blir problem när binärfilen är av en viss längd, lägger
man till några bytes i koden, så funkar det igen.

On 2018-01-29 15:09, Andreas Gustafsson wrote:
> Javisst!
>
> Dock är det inte särskilt vältestad kod, så om man skickar in fel
> parametrar på fel ställe lär det krascha! :)
>
> http://ag1976.com/files/bin2bac2_v01.zip

> <mailto:ola at organ.su.se>>:
>
>     Tack! Jag fick tag på dosgen och doscopy, men det verkar vara nåt
>     problem med bin2bac-perl-scriptet jag laddade ner.
>     Skulle man kunna få ditt bin2bac2-program?
>
>     On 2018-01-25 14:23, Andreas Gustafsson wrote:
>
>         Så här  gör jag:
>
>         @sjasmplus -i.\include --raw=%1.bin %1.z80
>         @IF ERRORLEVEL 1 GOTO end
>         @del test.dsk
> [...]