[abc80] Fröjdepinnar

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Mon Jan 29 22:20:07 PST 2018

Japp det är enkelt, t o m jag klarade det... ;) min gamla (fula) abccas-kod gör just detta. Har faktiskt funderat på om man skulle göra en arduino-version. För rpi är det bara att kompilera o pipea wav till /dev/dsp....
http://juhasz.se/abc80/abccas.zip

...fast sååå enkelt var det inte. Det var lite trixigt med formatet o timing. Jag debuggade genom att jämföra vågformer från inspelad abc80/abccas-wav för ett kort basicprogram... var rätt kul övning!

Robert

Skickat från min Xperia™-smartphone från Sony

---- H. Peter Anvin skrev ----