[abc80] Fröjdepinnar

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Sön Jan 28 16:04:24 PST 2018

Så jag gjorde en grej...

Sitter nu och väntar på ett kretskort från Kina med joystick-portar för
ABC80.

Det funkar som så:

                    <-> 1x gameport (2 analoga joystickar)
V.24 <-> ATmega328P <-> 2x Atari digitala joystickar

Jag hade ursprungligen tänkt etsa ett kort själv, men när det går att
beställa kort för $10/10 st inklusive frakt från Kina så...

Har prototypat det hemma på ett breadboard och det funkar som planerat.

Kortet är 99x47 mm och har endast klassiska komponenter, inga
ytmonterade, så det skall vara lätt att sätta ihop.  Inga av
komponenterna kostar några stora pengar heller; när jag väl har en
fungerande modell själv så tänkte jag göra kits av de som finns kvar.

http://www.abc80.org/~hpa/abc80/abcjoy/abcjoy.pdf
http://www.abc80.org/~hpa/abc80/abcjoy/abcjoy-board.pdf

Mer om det när grejerna kommer...