[abc80] Retrogathering

Thomas Michanek thomas.michanek at gmail.com
Tors Jan 25 00:29:12 PST 2018

Hej! Jag har inte skrivit till listan förut, är en gammal datanörd från 1980 ca :-)

Jag fick för ett par år sedan tag på en ABC80 som jag dock ännu inte vågat testa.
Jag är lite orolig för att den kan vara i dåligt skick och kortsluta el.dyl.
Jag kommer gärna till Retrogathering och träffar några av er som är med på listan.
Om ni är utställare, säg gärna till vilken plats ni har där!

Jag är ute efter floppy drive till min ABC80 (har bara kassett) och även någon
annan färdig lagringslösning som inte kräver en massa elektronikkunnande.

Drömmen är att få tag på en fungerande ABC806 med färgskärm.
Alla tips för att hitta en sån maskin tas emot med tacksamhet!

/Thomas Michanek, Linköping