[abc80] Konstruera adapter med ström in + RGB out för ABC806?

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Mon Jan 22 00:21:58 PST 2018

Lite osäker ärligt talat, men inne i abc806 sitter det 82 ohm i serie på alla ledningar efter en ls241-drivare så känns rätt safe... men den försiktige kan säkert stoppa in 150 ohm till för att inte överbelasta eller överstyra inputen på skärmen.....

Robert

Skickat från min Xperia™-smartphone från Sony

---- Andreas Gustafsson skrev ----

>Är du säker på att det är Amiga SCART du utgått ifrån? Från vad jag kan se
>verkar de kablarna bara dra RGB rakt av, så det kan inte vara TTL-nivåer
>där.
>Kollar man däremot exempelvis Atari ST-SCARTS så sätter de 150 Ohms
>motstånd på R, G och B vilket verkar vara mer i linje med vad jag
>förväntade mig när man ska gå från TTL -> vanliga TV-nivåer.
>
>/Andreas

>>> ng/nataggregat/ac-dc/stallbar-utspanning/stallbar-