[abc80] Konstruera adapter med ström in + RGB out för ABC806?

Joakim Bergkvist joakim_bergkvist at hotmail.com
Fre Jan 19 05:10:40 PST 2018

Vad är er erfarenhet av att köra ABC80 på projektor?
Vi (FFP) tänkte släppa en ny demo på gerp om några veckor och hade problem med videon senast. Jag har en moddad abc och en moddad. Den mördade har jag byggt in ett 12v mini lTX nätagg och gjort en enkel kompositmodd (synkkombinerare och nivåjustering med en snabb opamp). Funkar utmärkt med mina moderna tv-apparater men strulade med projektorn på Edison.
Hur gör ni? Finns någon snygg patentlösning?