[abc80] Konstruera adapter med ström in + RGB out för ABC806?

juhasz juhasz at abc.se
Fre Jan 19 04:50:26 PST 2018

Jag har (så klart! ;) ) kört min 806a på detta sätt. Köpte en sån där
kraftig switched ställbar AC/DC adapter hos Kjell. Funkade bra med scart
när jag fixade till resistorn som väljer RGB input... kör google-bildsök
på "amiga to scart" för att få upp lite bra scheman...

Sen har jag också köpt men inte testat en s-video converter som den här
killen bygger:
http://electronics.chroma.se/svideo.php

smidigt att kunna köra en tunnare kabel och kanske videograbber...