[abc80] Mer ABC806...

Erik Isaksson exon at lysator.liu.se
Tors Jan 18 12:12:34 PST 2018

God kväll!

VIlken tur att jag dokumenterat emulatorn så bra! Eller hur... :-(

Fast om jag inte missminner mig när det gäller interrupter, så genereras
endast NMI på VSYNC på ABC80. På 80x genereras massor av andra interrupt
av dart, sio, pio, ctc et al, vilket gör det stökigt att synka med HLT.
Däremot är VSYNC dragen till RI-ingången på dartB, vilket kan utnyttjas
för att generera ett interrupt. Tror att t ex SOFTOPT utnyttjar detta.

mvh Erik