[abc80] ABCBus-problem

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Sön Jan 14 09:27:07 PST 2018

Intressant! Påverkas bildminnet när den ska sortera in raden i
programminnet?! Kan du läsa tillbaks BOFA och se att det verkligen blev
192? Hur blir det om du skriver 10 REM? När du inte ändrade BOFA godtog
den programraden. Men kan du lista programmet?

Jag skulle vilja skicka ett annat kort till dig så att vi kan se om det
ger samma resultat. Kan vara onödigt att plåga ABC80 ifall det är nåt fel
på kortet tänker jag. Om det kommer till att felsöka ABC80 skulle jag
kunna ge en debug-version där man kan läsa senaste externa minnesadress
via USB.

/Anders