[abc80] ABCBus-problem

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Sat Jan 13 14:13:24 PST 2018

Du kan testa vad PEEK 65053 (BOFA) ger utan ABCbus-kortet. Sedan kan du
sätta BOFA till samma värde med kortet med POKE 65053, x. Då används bara
internt RAM för program. Men för att spara på SD-kortet krävs ändå att
externt ROM funkar för ABC80.

Enklast är väl att testa med ett annat kort eller om jag testar med
ditt kort.

/Anders