[abc80] ABC80 of Things

Stefan Nordlander stefan.o.nordlander at gmail.com
Mon Jan 8 02:59:33 PST 2018

Absolut Peter. Jag håller med. Använder båda, "rätt man på rätt plats" som
jag brukar säga. :) Hade lite trubbel i början (drygt 2 år sedan) att få
8266:an att kryptera trafiken med SSL stabilt. Trots överklockning.

@Robert, "Kanske en mqtt device i basic?"

Challenge Accepted!

Pratade nyss med min bror som var så vansinnigt stolt över att han
införskaffat nån sån Z-wave brygga och nu kunde tända, släcka o dimma
belysningen med Siri och Alexa. Jag svarade genom att länka till en Fred
Fish Disk (Amiga)1996 med programmet 'Animan'. Med honom, lite AMOS-kod och
en TeknoAmiga på paralellporten gjorde jag nästan samma sak för över 20 år
sedan.

Så nu vore det ju bara FÖR coolt om detta lilla emulatorprojekt gjorde att
vi kan köra hela Smarta Hemmet med ABC80 :)