[abc80] V.24-ingångarna är TTL-kompatibla!

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Ons Jan 3 02:16:16 PST 2018

Hehe, det försvann säkert i det allmänna bruset på listan.. ;) men visst är det praktiskt!

Såhär tänker jag mig utgången:

(ABC80 TX/CLK)------|>|---[1500]----(ttl in)----[1000]---(GND)

...dvs först en diod för att bli av med negativa utspänningar, och sen en spänningsdelare för att få ner spänningen till lagom nivå....

Robert

Skickat från min Xperia™-smartphone från Sony

---- hpa at zytor.com skrev ----