[abc80] CamelFORTH för ABC80

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Tis Feb 20 00:55:48 PST 2018

Konstigt. Jag har kort abcwin med skärmtangentbordet i w10. det funkade och borde funka på liknande sätt….

block är såklart ett alternativ, även om jag då föredrar att läsa/skriva block från en fil snarare än direkt till disk som Robert J:s (haha vilket sammanträffande…) figforth, för den antar att man har 160K disk och det blir jättekonstigt när man har abc832 eller hårddisk…

P! och P@ tillagda till camelabc.azm (otestade…)! Håller med om deras användbarhet!

1.2: Oj det hade jag faktiskt missat. Tror jag fick tag på camleforthen 1.01 via en CP/M sida, som kanske inte var uppdaterad med det senaste. Men det är lite större jobb…

Robert