[abc80] UFD-DOS via ABCbus på en ABC806?

Andreas Gustafsson andreas.gustafsson at gmail.com
Mon Feb 19 14:00:54 PST 2018

Hmm, blev lite osäker när jag läste manualen, behöver man den där
PicKit3-programmeraren, eller är det bara för att bootstrapa en bootloader
första gången?
Jag har ingen sådan, utan kopplade bara in USB-porten, och då dyker enheten
upp som en COM-port.
Om jag försöker köra "Connect" via PIC32UBL så säger den att den inte kan
öppna den COM-porten, och köra jag istället USB-alternativet så tycker den
att någon sådan USB-enhet med de VID/PID finns inte...

: