[abc80] UFD-DOS via ABCbus på en ABC806?

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Mon Feb 19 13:06:34 PST 2018

När man laddar filer från BASIC verkar den leta högt och lågt och är inte
så beroende av var filallokeringstabellen ligger. DOSet är betydligt
kinkigare. Tyckte jag hade koll på det där men minnet är kort. Vad har du
för systemfiler?

Om du klarar dig med 2x160k floppy kan du uppdatera ABCbus-SD till version
08. Där har du floppy som går att köra i ABCWin2. Det är "abc800_mo0.dsk"
för ABC800 och "abc80_mo0.dsk" för ABC80, så man får kopiera den man vill
använda till "abc_mo0.dsk".

/Anders