[abc80] Kabelfrågor och ABC-CAD - "mus"

Peter Bortas zino at lysator.liu.se
Tis Feb 13 14:42:39 PST 2018

(Anders, du får det här två gånger. Första gången var från fel adress, så
 listan studsade det.)

> Inga komponenter, det sitter ett kort i expantionslådeändan, men det är
> bara för att det ska passa i bakplanet. Vet inte hur kabeln äk kopplad,
> men kan mäta.

Det vore snällt, men lägg inte ner tid på det än. Misstänker att jag borde
kunna räkna ut det med kretsschemat nu när jag vet att det inte sitter några
komponenter på kortet.

> Beror på vilken floppykontroller du har. Antingen är det denna:
> http://www.abc80.net/archive/luxor/diskdrives/Luxor-floppykabel-55-20900.txt
>
> Eller denna:
> http://www.abc80.net/archive/luxor/diskdrives/Luxor-floppykabel-55-21046.txt
>
> Du kan identifiera vilken, schema 55-20900
> http://www.abc80.net/archive/luxor/diskdrives/Kontroller-5520900-01-schema.pdf
>
> schema 55-10046
> http://www.abc80.net/archive/luxor/diskdrives/Luxor-floppy-kontroller-551046-x1.pdf

Tackar! Mitt kort säger 55-10761-01, så jag får nog faktiskt läsa de där och se
vilken som verkar närmast.

MVH,
--
Peter Bortas, Lysator