[abc80] abc1600

LM Jogbäck lm at jogback.se
Fre Dec 14 01:04:05 PST 2018

On Fri, Dec 14, 2018 at 2:05 AM Peter Bortas <zino at lysator.liu.se> wrote:

> Troligen. Du är nu officiellt den enda person jag vet om som har en
> ABC1600. Den enda jag sett själv slängdes av Lysator i den stora
> utrensningen i slutet på 90-talet.

Jag har faktiskt en komplett ABC1600 stående.
Tyvärr har den inte varit strömsatt på över 25 år, men jag hoppas att jag
ska få tid under julhelgen att försöka skaka liv i den.

Ett ethernet-kort hade varit kul att försöka hitta till den också, men jag
gissar att om det ens fanns ett sådant så finns det nog inte idag.

/LM