[abc80] bevarad mjukvara från abc800?

Anders Sandahl anders at abc80.net
Tors Dec 13 03:12:32 PST 2018

Hej,

Det är ju jag som håller i ABC-arkivet!

Jag är osäker på vilken mjukvara som faktisk fanns till ABC-datorerna. Jag
tror jag har någon mjukvarukatalog, fast inget som är scannat.

Jag har arkiverat en del av alla disketter jag har, generellt så är
disketterna läsbara. Men det är bättre att ta i detta nu och inte vänta!
Jag har fortfarande många disketter kvar, men jag orkar inte att ta mig
igenom alla på en gång, utan det går sakta framåt i perioder.

Det hade varit bra om det var lite bättre ordning bland image:arna, men
jag har inte något bättre sätt att lägga upp dem nu. Men ett vettigt index
vore toppen!

Jag lägger gärna upp diskettdumpar och scannade prylar i arkivet om någon
orkar arkivera dessa. Om någon fixar ett vettigt index så lägger jag gärna
upp det!

Jag har också parametrar för att dumpa alla typer av ABC-disketter, de kan
jag lägga upp/maila ut om någon är intresserad!

/Anders