[abc80] bevarad mjukvara från abc800?

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Ons Dec 12 15:54:55 PST 2018

On 12/12/18 2:38 PM, Peter Bortas wrote:

> Har du något minne av några exempel, och gällde det enbart floppy,
> eller finns det exempel på kasett också? Den egentliga frågan är om
> jag borde sätta upp en pipeline för att dumpa flexskivor med Kryoflux.
> Kasettband borde inte spela så stor roll så länge de bara samplas med
> onödigt hög samplerate.

Bara floppies så vitt jag vet, och även så var det rätt ovanligt, men
jag vet att det nämnts i ABC-bladet några gånger; ABC-klubben hade en
strikt policy att inte diskutera hur man bryter kopieringsskydd. Det är
dock inte riktigt klart om det gällde ABC-program eller bara CP/M.

Vi kan ju testa i simulator och se hur de fungerar.