[abc80] Lista BAC-filer på Win/Mac

Thomas Michanek thomas.michanek at comhem.se
Fre Apr 20 10:27:36 PDT 2018

> För ABC80 står det i Rapport 1.

Jo, men jag hade hoppats på något som är lite mer strukturerat och lättläst...

> Jag känner inte till något liknande för ABC800, som använder ett helt annat format.

Menar du att Basic II har ett helt annat upplägg av formatet, eller bara att koderna
för satser, funktioner osv. är annorlunda?

> SQUEZ gäller endast ABC800.

Ok, men hur är det definierat? Om det finns program som "squeezar" så måste
väl formatet framgå någonstans.

/Thomas