[abc80] ABC802 röktest

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Tors Okt 19 23:31:47 PDT 2017

Alla mina 802or funkar fint trots att de är i originalskick.... kanske använde Luxor o co bättre kondensatorer (det var ju ändå kontorsdatorer!) än t ex Commodore, med tanke på powersupply-problemen som finns där.

Men om man är orolig är det iaf lätt att lossa ett par skruvar o dra ur o koppla loss logikkortet. då kan man mäta spänningarna (5 och 12v) till kortet o se att de är ok...

Robert

Skickat från min Sony Xperia™-smartphone

---- Per Öresjö skrev ----