[abc80] CP/M och pascal i ABCWin

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Mon Nov 20 10:07:04 PST 2017

Det var ju tråkigt x 2 ;). Jag ska se om jag kan testa lite och återkomma med ev. nyttig info! Det kanske är något med videominne/RAM? På ABC802/6 så är det ju den där M1-flaggan som styr läsning av ROM/videominne på adresser < 0x8000 beroende på om man kör kod eller läser/skriver, men jag är osäker på vad som är rätt när extraminnet är inkopplat…. Kanske ett uppslag?

Robert