[abc80] ABC-buss <=> FPGA (omtänk)

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Sat Mars 18 21:59:11 PDT 2017

On 03/18/17 15:56, Anders Jansson wrote:

> Varför vill du använda denna 3MHz klocka egentligen?
>
> /A.J

Det ser ut som man kan hacka ihop en klockdubblingskrets med ett par
(CMOS) buffrar, två resistorer och en kondensator.  Å andra sidan
hittade jag precis en ny PLL-krets (ICS501B) som är både billigare och
bättre anpassad för lägre frekvenser; med det chippet torde 12 MHz eller
t.o.m. 6 MHz vara tillgängligt (12 MHz verkar bäst för att ha lite
marginal?)