[abc80] ABC 806 skärmkabel

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Sat Mars 18 12:43:39 PDT 2017

Inte lätt att hitta en lagom kort färdig D15 kabel. Jag tryckte på två st
D15F
på en bandkabel. VGA-varianter fungerar antagligen inte då alla
signaljordar ofta är ihopkopplade. En joystick extension cable funkar nog
fastän de är lite onödigt långa (en könbytare behövs också).

Ett annat sätt skulle kunna vara att köpa två D15F-RJ45 adapters och
koppla via lagom kort nätverkskabel.
https://www.cablewholesale.com/products/serial-modem-cable/modular-adaptors/product-32d1-18400.php

Vilka signaler skulle man isåfall välja att partvinna? Det är (1,2) (4,5)
(3,6) (7,8) i nätverkskabeln. Från D15 förslagsvis (1,2 - power) (7,8 -
Gnd+synk) (9,10) (11,5). Kanske skippa video out (5) om denna inte används
av bildskärmen.

/Anders J