[abc80] ABC-buss <=> FPGA (omtänk)

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tors Mars 16 14:21:50 PDT 2017

On 03/16/17 14:13, Anders Jansson wrote:

> Efter lite sökande har jag inte hittat någon billig Arduino VGA-shield.
> Däremot finns ju billiga SD-kort! Ett alternativ kunde kanske vara att
> skippa microSD istället? Det finns ju ändå en på mainboard. Mono ljud
> kan också räcka? Man skulle väl också kunna använda samma pinnar till
> ESP och V24?

Inte om man vill ha V.24-porten som en elektrisk kompatibel grej.  Du
skulle inte vilja ha en VGA-shield byggd specifikt för Arduino eftersom
de behöver vara ett fullt grafikkort; tänkte designa ett enkelt kort med
bara resistorer.

MicroSD blir bara 3 pinnar, ljud är 1 pinne per kanal, så inga större
siffror...