[abc80] ABC80 demos!

Andreas Gustafsson andreas.gustafsson at gmail.com
Sön Juli 2 03:41:38 PDT 2017

Den här helgen har det släppts inte mindre än *två* ABC80 demos, det lär
nog inte ha hänt ens på storhetstiden för snart 40 år sedan! :)

På Gubbdata släpptes mitt demo "ABCDatastorm", premiär för min IRQ-drivna
musikrutin + lite full-frame-rate effekter samtidigt. Det vann "other
platform" compot.
Pouet-länk med binärer etc. :
http://www.pouet.net/prod.php?which=70607
https://www.youtube.com/watch?v=mJqlYFwMZWU

Sedan så till min överraskning släpptes nästan exakt samtidigt ett demo som
heter "ABCBook" av Five Finger Punch på Edison, där det vann deras
"oldschool demo" compo. ABC80 dominans alltså!
Har inte hittat någon binär-release ännu, men här är en Youtube capture:
https://www.youtube.com/watch?v=uplyiXYgg6w&feature=youtu.be

/Andreas