[abc80] Program för att hantera dsk-filer?

juhasz juhasz at abc.se
Mon Jan 23 11:14:35 PST 2017

Det var en bra fråga...
Jag har en gammelpc som jag kör Abcdisk och teledisc för dos på. Kanske finns nåt modernare, men jag läste in alla mina disketter för längesen så har inte kollat på sistone...
Robert

Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.
-------- Originalmeddelande --------Från: Mikael Holm <mikholm at gmail.com> Datum: 2017-01-22  22:30  (GMT+01:00) Till: Robert Juhasz <juhasz at abc.se> Kopia: abc80 at abc80.org Rubrik: Re: [abc80] Program för att hantera dsk-filer?
Tack!

ABCExplorer fick jag att funka i alla fall.
Fick inte till abcread/abcwrite på min Windows maskin. Får leka mer
med dem på jobbet imorrn ;)

Om man vill läsa fysiska disketter hur gör man då? Kan man läsa med en
5 1/4" PC-drive? Och vilket program bör man använda?

// Micke