[abc80] Emulering av 7.8kHz interrupt i ABCWin?

Andreas Gustafsson andreas.gustafsson at gmail.com
Tis Jan 17 14:14:34 PST 2017

ABCWin hanterar redan nu "klick"-uppspelning ganska bra! Innan jag fick
reda på att det fanns 7.8kHz-IRQ så skrev jag en ljudrutin som kör med
busy-waits istället, och den fungerar hyfsat bra i ABCWin, låter inte exakt
som på riktig hårdvara, men när nog så att man kan använde det för
utveckling, vilket är väldigt positivt.
Så om Erik får in interrupt-stödet, så tror jag nog att det skulle fungera
bra med ljuduppspelning också.

/Andreas