[abc80] Emulering av 7.8kHz interrupt i ABCWin?

juhasz juhasz at abc.se
Tis Jan 17 11:44:35 PST 2017

Det kommer från videoklockan in rakt in på pio:n (linjesync/2). Syns en ledning i kopplingsschemat om man tittar riktigt noga men inte helt uppenbart i virrvarret. Sen behöver man emulera lite pio-register för att ställa om/hantera interrupten samt en audiobuffert som klarar av att man lägger in "klick" från sin interruptljudrutin.
Kul om du ville titta på det för det var nog en ganska unik och användbar feature hos abc80 med en så högupplöst interruptkälla, speciellt för ljud...
Robert
Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.
-------- Originalmeddelande --------Från: Erik Isaksson <exon at lysator.liu.se> Datum: 2017-01-17  19:29  (GMT+01:00) Till: abc80 at abc80.org Rubrik: Re: [abc80] Emulering av 7.8kHz interrupt i ABCWin?
Där ser man, jag hade faktiskt ingen aning om att det fanns ett
7.8kHz-interrupt... var kommer det ifrån? Finns det dokumenterat någonstans?

Det låter väl som att det skulle vara görbart att hacka in, bara jag får
tid. :-)

mvh Erik