[abc80] Periodiskt återkommande osynk...?

Andreas Gustafsson andreas.gustafsson at gmail.com
Ons Jan 4 07:16:45 PST 2017

Kan meddela att det funkat alldeles utmärkt, kör bara följande kod varje
frame efter att jag kört min loop som outputtar hires:

    ; Suppress clock NMI from taking extra cycles by resetting clock every
frame
    ld        a,0xff
    ld        (0xfdf0),a

Blir ingen större skillnad i kodmängd, min rutin som justerade timingen
baserat på värdet på klockbyten var bara ca 15 bytes extra, men det är ju
alltid trevligt med den enklaste lösningen!

Minns att jag funderade lite i de banorna tidigare, men av någon anledning
tänkte att "Nä, jag får ju inte förstöra klockan".
Det får jag ju visst, det är ju bara mitt program som kör, så det lär ju
inte vara någon som blir ledsen av det! :)

/Andreas