[abc80] Joystick

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Sat Dec 30 05:07:57 PST 2017

En annan ide är att sätta lite intelligens mellan och endast ha en inlinje och generera olika pulslängder för olika joystickriktningar/knapp-kombinationer. Dessa mäter man sen med lite mjukvara precis som med analoga joysticken....Faktum är att även om ingången är specad för seriella signaler med +/- spänning funkar arduinons 0/5 v utmärkt...

Gott nytt år!

Robert

Skickat från min Xperia™-smartphone från Sony

---- Anders Jansson skrev ----