[abc80] CP/M och pascal i ABCWin

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Ons Dec 6 23:25:15 PST 2017

Det stämmer med mina observationer på 802an resp 806an!

Abc80 var såklart en helt annan grej - jag har som sagt tidigare ett 32k kort från myab som verkar vara förberett för cp/m eftersom det finns plats för ytterligare ram o rom. Detta kort sitter direkt i cpu-sockeln och avleder nog mreq etc direkt innan det når den vanliga avkodningen. Cp/m tålde inga hål i minnet vad jag vet!

Robert

Skickat från min Xperia™-smartphone från Sony

---- H. Peter Anvin skrev ----