[abc80] Tangentbordsproblem 806:a / ABC 77

Anders Sandahl anders at abc80.net
Fre Apr 14 08:40:16 PDT 2017

Hej,

Jag har skruvat i dessa. Det som brukar vara fel är att det inte händer
något när man trycker ner tangenterna, ett standardfel på gamla Keytronic
tangentbord (vilket det sitter i alla ABC tangentbord).

Det låter som reset-switchen är konstant intryckt på baksidan av
tangentbordet. Det finns schema på tangentbordet i slutet av
http://www.pdp-9.net/archive/luxor/ABC80x/abc802serviceman.pdf

Jag ska ha schemablad över tangentbordet separat också, men det verkar
inte vara scannat. I detta finns det sprängskiss så man kan se hur allt
ska sitta ihop.

/Anders