[abc80] BAS-filer från SD-kort?

Andreas Gustafsson andreas.gustafsson at gmail.com
Tis Sep 27 15:30:09 PDT 2016

Tackar!

Stämmer att det nog ska vara 0x0D ja, det var de på de program som
fungerade och ingick på SD-kortet.

Men även dessa beter sig lite konstigt, ett fåtal laddar och funkar direkt
när man kör med RUN FILENAME.BAS, men de allra flesta ger:
FÖRSTÅR EJ
RADNUMMER SAKNAS

Dock märkte jag att om jag kör RUN sedan, så funkar det ändå!
Jag är som sagt inte så hemma i ABC80-världen, köpte min maskin för bara
något år sedan, så jag känner inte till alal egenheter - är detta kanske
ett väntat beteende?

BAC-filer verkar alltid fungera direkt som det ska, och det är ju sådana
som min toolchain när jag bygger egna grejer spottar ur sig, så det är ju
inte ett jätteproblem, men det är kul att provköra alla gamla spel och
grejer från "back-in-the-day" :)