[abc80] BAS-filer från SD-kort?

Anders Jansson andj at hem.utfors.se
Tis Sep 27 14:04:36 PDT 2016

Ja, det ska funka att bara byta LF mot CR (inte CRLF). Det borde vara lätt
att fixa stöd för LF också. Några BAS-filer med "binär-tjosan" på
SD-kortet beror nog på att jag försökt läsa BAS-filer sparade med abcWin1.

Jag testade ;call(16384) och
10 chain 'othello.bas'
Det fungerade!

Skriver abcWrite om hela disk-imagen varje gång? abcExplorer verkar vara
ett smidigt program men tycks inte funka på den stora HD-imagen. Jag har
lagt in floppy-emuleringen men inte testat än.

/A.J