[abc80] BAS-filer från SD-kort?

Ted Lyngmo ted at lyncon.se
Tis Sep 27 13:27:40 PDT 2016

Tjipp!

On 2016-09-27 20:34, Joppe wrote:
> Det jag inte minns är ur hur känslig ABC-tolken är för radmatningar och
> vagnretur. I grunden så ska .BAS-filerna motsvara vad jag trycker ned/in via
> tangentbordet. Så 13(0x0d) (RETURN) torde vara rätt avslut på en
> text-fils-rad, dvs en .BAS-fil. Jag har något minne av att ABC80x generellt
> skrev 13 10 (CR-LF) som rad-slut. Men som sagt, jag minns inte.

Minns inte heller... Suck... Jag tankade ned alla .bas-filer (plus
index.html) från
http://www.devili.iki.fi/pub/Luxor/software/ABC-klubben/abc80/ och
gjorde två paket där jag bytt ut LF mot CR resp LF mot CRLF:

http://lyncon.se/~ted/abc80_LF-CR.tgz
http://lyncon.se/~ted/abc80_LF-CRLF.tgz

Andreas: Du kan ju testa om någon av dessa funkar bättre.

Mvh Ted