[abc80] ABC-buss <=> FPGA

hpa at zytor.com hpa at zytor.com
Sön Okt 30 12:57:50 PDT 2016

Jag håller på och designar ett adapterkort för att koppla ihop en fysisk ABC-buss med ett FPGA-kort (DE1 eller ett annat kort med kompatibla GPIO-kontakter.)

Som jag har det nu ska det kunna vara "fågel, fisk eller mitt emellan", d.v.s. det ska kunna kopplas till en dator, driva expansionskort, eller sitta emellan och registera trafiken.

Jag kommer troligen att bygga kortet oavsett, men om det är någon som är intresserad vore det billigare att låta göra fler på en gång.

Har f.n. inget pris, men kommer att ha ett innan jag låter tillverka något.

      -hpa