[abc80] FPGA-kort, gratis frakt från arrow.com

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Fre Okt 21 12:35:22 PDT 2016

On 10/19/16 16:52, hpa at zytor.com wrote:
> Om det är någon som funderat på att köpa FPGA-kort eller annan elektronik, arrow.com har f.n. gratis frakt även internationellt på order över USD 50.

Eftersom jag blev tillfrågad, här är direkta länkar till DE1-kortet hos
Arrow.

Kommersiellt pris (USD 156.25, c:a 1400 SEK):

https://www.arrow.com/en/products/p0528/terasic-technologies

Akademiskt pris (USD 125.00):

https://www.arrow.com/en/products/p0528-academic/terasic-technologies

Som sagt börjar DE1 bli till åren gångna och jag funderar på om det är
dags att porta till något bättre.  Jag har själv DE2-115 och SocKit, men
de är dyrare kort.  Det är förvånansvärt svårt att få tag i kort som har
möjligheter för skärm, tangentbord/mus och SD-kort e.dyl. till vettigt
pris...